Khamis, 23 Disember 2010

Overweight vs Gemuk...

Aku skrg kategori overweight... overweight dengan gemuk, sama tak? atau gemuk tu, sama dengan obesiti?.. aku tak pasti lak ek.... baru lepas baca entry dari cikmin.com kisah BILA ORANG TEGUR KAU GEMUK, SUKA TAK?  .. aku rasa, kebanyakan org pasti tak suka, bila org tegur mcm tu.. amat2 tidak sopan dan dikategorikan kurang diajar.... klu yg  menegur tu, model yg mempunyai rupa paras amat2 cantik, badan selim melim, leh la kita terima... ni yg menegur tu pun, kategori yg sama dengan ditegur, tak pun, org yg menegur tu, wife dia pun kategori yg sama dengan ditegur... mau tak sakit hati org yg ditegur tu.... (cuba teka, berapa byk perkataan tegur..hehe)



Aku sgt admire dengan rupa paras gambar di atas... kepada pembaca blog aku nie, jgn sangka gambar di atas merupakan pemilik blog nie yg sebenar... gambar di atas adalah, gambar aku yg sudah di makeover kan.. berangan nak slim mcm gambar di atas.. boleh ke nie?.. hahahaa... klu la target slim aku berjaya dpt mcm gambar di atas, akan aku publishkan gambar terkini aku... skrg nie, xde gambar terkini lagi... berat 63.3kg tu... masih ada lemak lagi... huhuhu....


p/s : klu cikmin terbaca blog aku, sabar ye kak.. kuatkan semangat tu.. anak lagi penting dari naluri  kita yg nak slim melim tu...









8 ulasan:

Salmia berkata...

kak, yg penting badan sihat, hati bahagia sudah..

:)

Umi berkata...

@salmia, betul2... hehee.. alhamdulillah, sihat... :D

cikmin berkata...

hahaha..apa la pulak terbaca..memang nak datang baca lah ni..baru tadi sembang denga hubby..klu yg menegur tu marion counter atau amber chia..ok i will accept.. :P hubby cikmin kata, maknanya u tak boleh la terima teguran dari orang selain mereka diatas, yep..takde kompromi dah lepas ni..bila dah kurus dulu pun..tak habis jadi mangsa fitnah orang..yang lelaki pun bukan main..mulut takde insurans..tak sedar bini sendiri macam mana...suka suki jumpa je.."eh pesal aku tengok kau makin lama makin gemuk" tak cun macam dulu" sia*** betul....

transformed housewife berkata...

salam umi,
jgn guna shortcuts bila nak kurangkan berat bdn ye. yg paling elok, kurangkan mkn mlm dan mmg kena bersenam lebih.

Umi berkata...

@cikmin, iye la kak... saya selalu dgr kawan2 yg gemuk ditegur mcm tu.. klu wife diorg cantik, xpe gak kan.. kita sedar la, kita sape... xpe, nti kita sama2 target slim pas bby dah lepas tempoh penyusuan ibu... (^-^)

Umi berkata...

@transformed housewife, salam sis... aar, saya pun tak suka sebenarnya nak guna shortcut2 nie.. takut mudarat kan.. terima kasih atas nasihat sis tu.. :-)

cik helena berkata...

cantik gila kak kalau macam gitu akak sekarang...err mana gamba yg dikatakan gemuk tu..ntah2 tu gambanya kan kan?ngee

Umi berkata...

@cik helena, hahaa... berangan je dik, ntah dpt ke tak bdn mcm tu.. hehhe.. gambar terkini? no no no.. :D

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com