Khamis, 3 Disember 2009

Suatu Hari Di Awal Pagi......

Sejak anak2 aku dok taska... diorg selalu tido awal, dan bangun di awal pagi... dan buatkan Ummi mereka selalu ngantuk di opis, dan selalu menahan sakit kepala sebab kurang tido.... selama nie aku tak dpt nak snap kan aktiviti mereka di awal pagi... tapi, awal pagi tadi, aku terajin nak snap kan aktiviti yg selalu bujang2 aku tu buat..... ni antara gambar2 yg aku dpt publishkan di sini...



sempat lagi aku snap gambar jam.. menunjukkan waktu anak2 aku mulakan aktiviti mereka di awal pagi...


Adik sejak dah pandai memanjat dan memapah nie, dia rajin nak cuba berdiri sendiri... ni aktiviti dia turun dari katil, dah nak cuba naik katil sendiri... prinsip HIDUP BERANI UNTUK GAGAL boleh digunakan untuk Adik buat masa nie.... sebab dia berani mencuba, walaupun kadang2 gagal gak (terjatuh jelepok ke lantai) ... hehehe....


Hariz pulak.... sejak Ummi bagi dia minum ubat cacing, dia dah mula tunjuk minat nak makan, walaupun tak minat makan nasi..... tapi, ok la dari sebelum2 nie.... cuma, Ummi kena layan dia di awal pagi semata2 nak makan... wawawaaa..... Harizz..... menguji kesabaran Ummi la kamu nie....



Aktiviti Adik di ruang tamu rumah.... tak boleh layan beb kat dlm bilik, sebab si Hariz nak makan roti... taknak la bersepah kat dlm bilik.. so, tukar lokasi, dari dlm bilik, ke ruang tamu... huhuhu... mesti Ayah bising bila balik kerja nti, tgk rumah bersepah.... sorry ye Ayah....

Semua aktiviti ni berakhir jam 5.10 pagi... aku tak dpt nak snap gambar jam plak, sebab aku terlelap sekali masa "nenen"kan Adik..... sedar2 dah jam 6.30 pagi.. nasib baik Hariz tolong kejutkan.......


4 ulasan:

mama uzma berkata...

huhu
rajinnya awk melayan pagi dingin nih...
uzma pun dah 3 hari ni bangun awal dlm kul4:30
pastu payah nak tido...aduhai mmg la iena x dpt
nak layan..en abg la yg tlg melayan...

UmiHariZahin berkata...

huhu... en abg kerja shift la, iena.. tu yg nak tak nak, kena la layan kerenah 2 hero nie...

aKu PeNcHEnTa berkata...

ala..awal pagi betul awk bangun yek yati..
macam2 kerenah kn anak2

UmiHariZahin berkata...

huhuhu... iye la..... sabar je la... skrg nie dah pandai berebut... tak kira la mainan ke, makanan ke... sabar2.. :D

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com