Isnin, 2 November 2009

Taska...

Sabtu lepas, hari pertama aku hantar anak2 aku ke Taska.... sebelum nie, aku hantar ke rumah akak aku, tapi disebabkan akak aku pregnant, aku xnak susahkan dia... kena jaga anak2 aku yg byk ragamnya...

Aku hantar anak2 aku pukul 10 pagi... Sedih gak tgk si Hariz, menangis2 xnak gi taska.... si Zahin, molek je bila pengasuh Taska dukung dia... tapi, muka dia, xde perasaan... tak senyum pun....

Sepanjang aku kat opis, hati aku teringatkan anak2 kat taska..... mcmne la keadaan mereka... iye la, selama nie, kehidupan mereka di rumah akak, suasana lebih kurang mcm di rumah sendiri... kawan2 pun, cuma anak2 akak... kak long, abg ngah ngan Alif....

Tak senang duduk aku kat opis.... asyik2 tgk jam... tak sabar nak balik.... siap je kerja2 yg urgent, aku bersiap2 pulang.... 3 lebih, aku dah balik... sampai di Taska, kedengaran Zahin nangis... mungkin dia nak susu.....

Hariz, nampak je aku, ketawa, nampak reaksi dia, mcm suka sgt..... Zahin, bila aku dukung, terus senyap, tak menangis lagi... sempat dia lemparkan senyuman kat aku.... suka agaknya bila nampak Ummi muncul... mungkin, dari pagi, tercari2 mana Ummi... tgk sekeliling, semua org kat situ, dia tak pernah tgk selama nie.... bila aku masukkan je Hariz dlm kereta, boleh plak, dia ckp "babai" sambil lambai tangan ke arah pengasuh dia.... macam happy sgt dpt balik....

Bila aku tanya pengasuh di Taska tu, dia bagitau, Hariz asyik tanya jerk, "Mimi.. Mimi ?? Ibuu... buuu.... " (mimi tu, Ummi... ibu tu, kadang2 dia panggil aku ibu.. mungkin gak panggil Achik dia)... si Zahin plak, nangis jee... tak berapa aktif sgt... aku dgr, mcm tak percaya, sebab Zahin klu kat rumah, aktif.. panjat aku.. duduk sendiri, pusing2..... gelak2 bila nampak abg dia.... mungkin gak, Zahin rasa kekok di Taska.... tempat yg begitu asing pada dia buat masa nie....
Harap2 lepas nie, HariZahin akan serasi di Taska.... klu tak??!! ..............

saje masukkan gambar Hariz masa baby dan skrg nie...
mcm lain kan??

2 ulasan:

izan ishak berkata...

mmg risau kalau tinggalkan anak kat tmpat baru.
tapi, harap2lah semuanya ok kan!

UmiHariZahin berkata...

erm, aar... risau sgt masa tu.. tapi, kena kuat kan semangat.. hehe... nak update cerita terkini anak2 kat taska, tapi lum berpeluang.. tgh gian nak join contest je nie... :D

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com