Jumaat, 9 Oktober 2009

Roselle...

Sekarang nie, aku tgh tolong abg long aku promote air roselle... korang pernah dgr bunga roselle? selama nie, aku pun tak pernah dgr... tapi sejak abg long aku tanam pokok nie, dan mempromosikan air roselle, baru la aku tau... dan kenal bunga roselle tu mcmne rupanya... alahai, bunyi mcm aku ni ketinggalan zaman ek? RTD - Ready To Drink.. sedap.. rasa airnya mcm air Ribena.. masam2 manis.... byk gak khasiat air nie....

Antaranya :

- Kaya Vitamin C
- Menstabilkan tekanan darah
- Memperbaik sistem pencernaan
- Melancarkan buang air besar

Antara penyakit yg dpt diubati sekiranya dijadikan amalan minum atau makan kelopak bunga roselle nie :

- Tekanan Darah Tinggi
- Batu Ginjal
- Batuk
- Demam
- Luka
- Kurang Darah
- Penyakit Kulit



Ni aku lampirkan keratan akhbar kerajaan galakkan kita minum air roselle

Bunga Roselle


Ada juga pendapat org mengatakan, kalau kaum ibu yg BF amalkan minum air roselle, boleh mengalakkan lagi pengeluaran susu badan....
p/s : aku tgh mengamalkan minum air roselle nie.. nk tgk gak, pengeluaran susu ku bertambah atau tidak dan penyakit kulit ku, pulih atau sebaliknya...


Tiada ulasan:

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com