Rabu, 14 Oktober 2009

Cerita Raya... Lagii....

10/10/2009 - hari ni, ahli2 forum aku (Syima Syawal, Nana, Epal) plan nak dtg beraya rumah aku (rombongan cik kiah nie, rombongan pertama org dtg beraya rumah aku...) lepas tu, gi beraya rumah opismate ku, Mak Ita.... mereka mulakan dengan beraya rumah Nana, di Cahaya Baru... lepas tu, mereka singgah beraya rumah aku... aku hidangkan kuih muih + nugget + kentang goreng + air roselle je..... masing2 nak kosongkan perut utk diisi di rumah Mak Ita nti.. sb, Mak Ita bakal sajikan kami menu org jawa... hehehe.. masa belum sampai rumah dia, dia tak bagi tau lagi, menu apa.... surprise la konon... selepas mereka singgah beraya rumah aku, mereka meneruskan perjalanan ke rumah Mak Ita di Kempas.... aku menyusul kemudian.... keadaan traffic, bergerak perlahan.. jem.. sebab ada accident kecil... setibanya aku di rumah Mak Ita, aku buat mcm rumah aku sendiri, terus menuju ke arah dapur... cari tuan rumah, salam2 dan terus cari hidangan yg dihidangkan.... wah... sungguh2 meriah... mcm2 ada... Mak Ita hidangkan kami nasi berlauk org jawa + cendawan goreng + mihun goreng... sedap + pedas... kenyang aku + suami ku.. menjamu selera merangkap makan tengahari... walaupun waktu ketika tu, jam 4 petang... balik dari rumah Mak Ita, jam menunjukkan pukul 6 ptg... hehee... dari dulu lagi, klu aku dtg beraya rumah Mak Ita nie, mesti aku akan lepak lama2... kan aku ckp tadi, buat mcm rumah sndiri... lagipun, best lepak rumah dia nie, suasana kampung... perjalanan balik, traffic mcm ptg tadi gak... bergerak perlahan, jem... erm, xde accident plak.. tapi jem... mungkin ramai org keluar gi beraya mcm aku gak... huhuhu... sebelum sampai rumah, aku singgah rumah bos aku Kak Yati M... dia jamu aku, kuih muih raya + sandwich + air sarsi... aku beriya nak dtg beraya rumah dia, sebab nak tgk baby no 2 dia... berusia 6 bulan... dgr cerita dari rakan2, anak dia kus semangat, montel.... dan, mmg betul kata2 rakan2 ku tu.... comel... geram aku tgk... 6 bulan = 9kg ++.. semangat kan? anak dia ramah.. tgk anak2 aku, dia plak meloncat2... suka... alahai, terbayang2 lagi aku kemontelan baby kak yati M nie...

Gambar kenangan di rumah Mak Ita

Bergambar bersama Epal + anak sulung dia



Gambar nie hanya hiasan semata2...
yg berdiri kat belakang tu la, aku gelar dia Mak Ita...


11/10/2009 - hari nie, aku plan nak gi beraya rumah rakan sekolah aku.. dah lama gak la tak jumpa... bagi tau dengan Ayu, aku plan gi rumah dia, tghari, konon xnak sampai rumah lewat... tapi, itu ini jerk, aku gerak ke rumah dia, lebih kurang jam 3 ptg.... hehee.. kena perli jerk ngan Ayu.. anak kecil dia, dah 2-3 kali bangun, tidur... Ayu nie, rakan rapat ngan aku masa di SMV Kluang... rakan gila2.. dan dia tetap mcm dulu.. gila2 gak... sampai juga aku ke rumah dia di Taman Puteri Wangsa (eh, iye ke.. lupe lak plak nama apa)... itu ini jerk, aku kat rumah dia sampai pukul 5 petang.... kami bergerak ke rumah rakan ku Shila, di Taman Aman, Senai... terasa masa bergerak pantas.. aku takleh lepak lama2 kat rumah Shila... 6.45 ptg, aku kena beransur pulang.... singgah Petronas, salin pakaian anak2 aku, lepaskan maghrib, baru bergerak menuju ke Pasir Gudang semula.... keadaan traffic, mcm hari Sabtu, bergerak perlahan + jem... sampai di Pasir Gudang, jam 8 mlm ++.. teringatkan jemputan dari Epal... terus menuju ke rumah mak Epal... di rumah mak Epal, tetamu dijamu bakso dan kuih muih..... undangan nie, sempena potong jambul baby dia yg no 2.... baby dia baru nak masuk 3 bulan... tapi, masa aku sampai, baby dia dah diulit mimpi dlm buaian, tak dpt la aku nak tgk.... sebelum nie, dpt tgk baby dia di rumah open house Kak Syima Syawal.... ok la, dari tak dpt tgk terus... hehee... tunggu dia besar sikit, baru leh dukung + main2... aku nie, klu baby kecil lagi, tak berani nak dukung2... kecuali anak sendiri la... huhuhu... balik dari rumah mak Epal, dah jam 10 malam.. aku sms Nana, info dia, tak dpt dtg, sebab dah lewat... masa dlm perjalanan nk ke rumah mak Epal tu, aku sms Nana, tanya dia, dah sampai rumah Epal ke belum... boleh plak, dia tanya, bila aku nak singgah beraya rumah dia... tu yg konon, balik dari beraya, nak singgah rumah dia... tapi, dia jemput dtg gak, walaupun dah lewat... so, aku pun singgah gak la... tapi tak lama... dpt jamah air teh o dia jerk... kuih muih, anak aku je jamah sikit... sori ye, Nana, bukan tak sudi, cuma aku malu pada tetamu ko yg lain2 tu... :D




p/s : Wah, hari weekend lepas, aku gunakan cuti suami ku, utk gi beraya jerk... hehehe...minggu nie pun, ada plan mcm tu... tgk la, klu suami ku rajin nak melayan, insyaallah, sampai la aku ke rumah rakan2 yg menjemput ku....

Tiada ulasan:

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com