Khamis, 7 Julai 2011

Resepi Dadih...

Hari ni aku update resepi Dadih... utk memudahkan aku rujuk resepi ni, bila aku berkesempatan nak try... hehe.. maklum lah, aku nie kan bz mummy... tak menyempat2 nak wat sesuatu yg lain dr yg lain... (alasannnn) ...

Resepi ni aku dpt dari Kak Ita, opismate aku...


Gambar ehsan dari google

 DADIH (anggaran dlm 40 cawan)



Bahan-bahan:

- Susu everyday (pak hijau) 450 gm
- Coffeemate 1 cawan (guna bekas dadih)
- Agar-agar 1¾ bungkus (yng biasa)
- Gula pasir 600 gm

- Secubit garam (wat lemak2 jgn bnyk)


Caranya:

- Air 20 cawan (sukatan cwn dadih), masukkan gula dan agar2 masak dan didihkan.
- Air 20 cawan (sukatan cwn dadih) masakkan dalam periuk yng berasingan (jgn smpi mendidih) Cuma perlu btl2 panas.
- Masukkan susu dan coffeemate (sederhanakan api), tambah garam, masak smpi mendidih dan rajin2 kacau takut hangus kat bawah.
- Setelah itu campurkan adunan agar2 dgn periuk yng masak susu, kacau rata dan boleh trs dibahagikan kepada apa juga perisa yng anda gemar.






Selamat Mencuba!!!!! --> utk aku gak.. hehehe


10 ulasan:

Princess Solehah berkata...

nampak mudah dengan sukatan mcm ni...boleh try :)

Chempaka Aziz berkata...

bulan puasa esok mmg cari dadih ni..nk buat? makan sorang,rasanya beli ajelah..hihii

**Nora** berkata...

macam senang jer wat dia kan... nak cuba lah nanti..:D

stellaizz berkata...

hemmm my peberet....
stella selalu wet perisa susu ye...guna susu ducth lady+ agar2 ye...coz susu ducth lady dah manis :)

laila berkata...

dah cuba...jgn lupa bawak ...hahaaha..

AtiEyZ berkata...

@princess solehah -> aar, nampak mudah.. jom kita try... ;)

AtiEyZ berkata...

@chempaka aziz -> sama la dgn saya... klu sorg, jgn harap nk try.. tp ni dah ada anak, kena belajar gak wat sndiri.. :)

AtiEyZ berkata...

@nora -> sila2 cuba.. ;)

AtiEyZ berkata...

@stellaizz -> oo, iye? susu DL 123 boleh tak ek? ;p

AtiEyZ berkata...

@laila -> bwk gi mana? bg ko rasa? boleh2.... no hal, klu aku tak lupe la.. hehehe...

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com