Khamis, 3 Mac 2011

Zoo Johor....

Aktiviti ku dan family di petang hari Sabtu 26hb Feb 2011 yg lepas, gi melawat binatang2 yg ada di Zoo Johor... Kedudukan Zoo Johor, berhampiran sgt dengan Masjid Sultan Abu Bakar, Johor Bahru.... Kami sampai Zoo Johor, jam 4 ptg... dlm hati berharap sgt, zoo lum tutup lagi... dan sangkaan kami tepat, zoo lum tutup... waktu beroperasi, 10 pg hingga 6.30 ptg....

Standby bekalan susu

Disebabkan aku bawak anak2 yg comel2, dan bawah 3 tahun, so, aku tak larat la nak melayan diorg gi tgk, semua binatang yg ada....

Kedatangan pengunjung Zoo Johor
disambut oleh sang bangau...

Bangau, Oh Bangau....
Kenapa Engkau termenung??.......

Jalan terus, jumpe Unta
Belok kiri, jumpe
Tapir, Harimau, Orang Utan, Singa, Cimpanzi,
Keldai, Gajah, Ular dll
Tak belok kanan pun.... so, tak tgk la binatang area situ


Aku ada tanya soklan kat FB
"teka Zahin tunjuk apa"
Gambar bawah nie jawapannya....

Tunjuk burung nie...
Apa nama ek, lupe la plak... hahaha


Nk bgi unta ni makan, kena byr RM2

Si Tapir nie lak, makan tak yah suruh org suap..

Harimau tgk je aku anak beranak..
Lapo ler tu

Ada anak gajah je... mana gi ntah mak abah dia..

Tgh tunggu penunggang yg berani

Kurus ye, si singa nie..

Anak2 singa yg lapar...

Keldai nie lapar, dia ingatkan aku nak bagi dia makan...
Kesian.. kurus je...

Cimpanzee



Keluar dari Zoo, dah 6.45 ptg... singgah Masjid Sultan Abu Bakar, asar + maghrib... dlm masjid tu, aku ada ternampak & perhati cara 2 anak beranak nie solat... yg pasti, mereka bukan dari Malaysia.... 2 anak beranak ni, wanita... cara solat mereka, amat2 berbeza dari kita... pakai telekung, tp nampak kaki tanpa stokin.... solat 3 rakaat, walaupun belum masuk waktu maghrib... ada baca doa seperti doa qunut, di rakaat ke 2... rukuk, duduk antara 2 sujud, seolah2 tak baca pape.... mm.. jd tanda tanya aku, mereka nie solat ikut mazhab mana?




p/s : tiket nak masuk Zoo Johor, RM3 dewasa, RM2 utk kanak2 3-12 tahun


3 ulasan:

laila berkata...

nampak sangat tak menikmati masa masuk zoo tu...kan ada gantung nama burung tu hehehehe..burung cenderawasih burung kayangan...:P

Umi berkata...

hahaha.. layan anak2 tak sempat baca... iye,betul tu, burung cenderawasih... :P

ainazliena berkata...

x smpat meronda abis..sila datang lg yer!!

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com