Rabu, 29 Disember 2010

Sudah Ditakdirkan...

Hari Isnin lepas, aku teringin gi Jusco Tebrau.... teringin sgt, mcm tak sempat2 nak tunggu esok hari... walaupun ikutkan, aku leh je tangguh gi Jusco Tebrau tu.... boleh je gi saing2 suami masa dia cuti.... tapi, dlm hati aku, tetap gak nak gi lepas waktu kerja... ajak opismate teman........ dan klu dia tak dpt nak teman, aku nekad nak gi sorang2.... 


gambar sekadar hiasan / carian di google

Rupa2nya.... aku merupakan punca berlakunya kemalangan yg melibatkan seekor kucing..... kemalangan berlaku disebabkan kepulangan aku utk menjemput anak2 ku dari rumah pengasuh anak2 ku a.k.a kakak ipar, di malam hari... klu aku pulang awal mcm waktu kerja biasa (sebelum maghrib), pasti kucing tu tak keluar rumah meluru ke arah jalan di waktu malam, sebab selalunya pas aku balik jemput anak2 aku, kucing2 tu akan dikurung.... pagar kt rumah akak ipar pun, diorg xleh lepas.. sebab aku balik lewat, kucing tu berlari keluar, tanpa disedari kena langgar.. bukan dengan aku, tp dengan jiran akak yg memandu laju tanpa menghiraukan kawasan yg dia lalu tu, kawasan perumahan... kali nie, mangsa si kucing.... tak tau akan datang.. pemandu tidak bermoral langsung... pertama kali aku tgk kucing kena langgar, menggelupur kesakitan, dan mati di situ je... anak2 akak ipar ku nangis meratapi kematian kucing kesayangan mereka...

Sebab apa aku kenal pemandu tu jiran dok situ gak, sebab, keesokkan hari, akak ipar ku citer, pemandu tu rasa bersalah... dtg semula bawa cangkul... tolong kebumikan kucing tu...



p/s : syukur, kemalangan yg berlaku secara tiba2 tu, bukan melibatkan anak2 aku

4 ulasan:

laila sanuri berkata...

apa lah yg dia nk beli sangat..sampai tak dan..dan..nk tggu hari lain.isk..isk...

encik azuwan berkata...

teringat tehcik n CT kt umah.

ainazliena berkata...

tamat ler riwayat si kucing itu..

Lizzie Yasmin berkata...

boleh pi wat report nie... dah kenal pasti org yg bersalah...

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com