Isnin, 20 Disember 2010

Berat Ideal..

Minggu lepas, aku jalan2 di Econsave, sementara membeli belah utk keperluan dapur yg tak selalu sgt berasap tu... aku singgah masukkan 20 sen di peti timbang yg ada.... so, dah terbukti, berat aku skrg tidak ideal dengan ketinggian aku.......... aku kategori OVERWEIGHT... wawawa... aku perlu turunkan berat badan lebih kurang 14kg dari berat asal utk kembali ke BERAT IDEAL ku..... adakah aku mampu? buang segala lemak yg terkumpul selama nie? boleh ke aku slim dengan hanya menyusukan Nazeem tanpa senam aerobik? perlu ke aku gi jogging setiap pagi sebelum gi kerja? mampu ke aku capai target minima utk NORMAL?

BMI aku skrg 26 (overweight)... berbanding 25 (normal)... walaupun jarak 1 je antara 1 sama lain, aku pilih minimum berat utk NORMAL = 49.5kg... perrghhh... mcmne nak kurus nie? nak beli produk kuruskan badan, semua tak sesuai utk ibu menyusu.... huhuhu.. klu tak makan sgt, sian lak kat Nazeem, susu yg dia minum tak berkhasiat... so, aku kena bersabar utk kembali remaja... (mampu kah aku?...)

Berangan je lebih nie... padahal berat normal aku tu, last aku merasa tahun 1998... lepas tu, dah tak berpeluang la nak merasa berat tu... tp, boleh ke aku kembali ke berat tu? mampu kah aku??......... aku nak tunggu, berapa lama aku perlukan utk capai target tu, tanpa bantuan produk kuruskan badan... dengan hanya, BREASTFEEDING ONLY....

Note berat terkini :-
Sebelum bersalin Ahmad Nazeem (28/09/2010) : 73kg
Usia Ahmad Nazeem sebulan (28/10/2010) : 67kg
Note utk hari nie, berat terkini aku (16/12/2010) : 63.3kg

Aku akan timbang dari semasa ke semasa (per bulan) utk rujukan diri sendiri... GOOD LUCK, Umi HariZahiNazeem... hehehe...



6 ulasan:

Salmia berkata...

Salam kak,

wah.. bagus gabungan nama anak tu.. :)

Umi berkata...

salam, sal..

hehee... gabungan yg ayah diorg amat2 suka...

ainazliena berkata...

Salam kak,

nk kurus kembali ker..good luck kak..

Umi berkata...

salam, ainazliena...

aar, dik.. terima kasih ye, dik..

hahaha.. hampess ler tu..

laila sanuri berkata...

wah! gud luck dear!kuatkan semangat..
i percaya u boleh..malaysia boleh!! :)

Umi berkata...

huhu... tq2... malaysia boleh!!... ekekek

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com