Rabu, 12 Mei 2010

Demam Panas...

PERSOALAN :

Anak lelaki saya berumur setahun. Ketika dia mengalami demam panas, bapa saya telah menuam seluruh badan anak saya menggunakan air yang dicampur dengan ais. Akibatnya anak saya menjerit kesejukan. Menurut pandangan doktor, bolehkah berbuat demikian untuk menurunkan suhu badan atau sekadar menuam menggunakan air biasa.

JAWAPAN :

Ada sesetengah kanak-kanak akan mempunyai suhu yang amat tinggi jika demam. Apabila mereka mengalami demam yang tinggi, suhu mesti diturunkan untuk mengelakkan mereka dari mengalami sawan demam. Apabila suhu terlalu tinggi kita hendaklah membasahkan atau memandikan seluruh badan anak. Kita seharusnya menggunakan air paip biasa dan bukannya air batu ais atau air suam.


INFO :

Jika anak demam pastikan dia diberi air yg lebih. Pengambilan sekurang-kurangnya satu liter harus diamalkan.



Tiada ulasan:

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com