Selasa, 20 April 2010

Ragam Anak-anak...

Boleh dikatakan, setiap malam, aku bergaduh, membebel dengan si Zahin.... "Umi minta maaf ye dik, Umi tak sengaja... " .. Aku bukan sengaja nak marah2 Zahin........ Zahin terlalu kuat mengempeng.... walaupun aku pregnant, aku masih lagi menyusu badan utk Zahin... syukur, di waktu siang, dia boleh minum susu melalui botol... tp di waktu malam, huhuhu... lepak aku dibuatnya............ tak pasti la, sampai bila Zahin terus mengempeng / menyusu badan.... melekat jerk dengan aku.... boleh dikatakan, aku punya nenen dah jadi puting kopek dia di waktu malam..... boleh dikatakan aku berjaga setiap 1-2 jam sekali utk melayan nafsu / keinginan Zahin utk mengempeng..  buat masa nie, aku sabar dan terus sabar melayan kerenah Zahin yg kuat mengempeng itu..........  Ya Allah, tabahkan dan sabarkan aku terus melayan kerenah anak2 ku ini...

Alhamdulillah, Hariz dah kurang meragam.... semakin bijak berkata2 skrg nie..... klu nak menyusu di waktu malam pun, dia minta tanpa menangis..... cuma, agak notti... suka mengusik adiknya...... seolah2 berebut2 perhatian dari aku..... iye la, kat rumah tu, hanya aku yg rajin melayan kerenah mereka... ayah mereka, jarang2 ada kat rumah.... keluar pagi, anak2 tido lagi... balik malam, mereka dah mula meragam nak tido.... tu klu kerja shift pagi... klu kena kerja shift malam plak, aku balik rumah, si ayah dah sibuk bersiap2 nak keluar gi kerja... dpt menatap wajah anak2 yg dirindui dlm masa tak sampai pun 2 jam... tak dpt menatap wajah Umi, Ayah leh terima lagi, jgn tak dpt tgk anak2 dia.. huhuhu.. sian aku kan...

Klu bertiga kat rumah.... ke mana saja aku gi, toilet ke, dapur ke, bilik ke, mana2 la lokasi dlm rumah tu, MESTI 2 hero aku mengekori aku.... klu buat kerja2 dapur, dlm sekelip mata, 2 hero tu dah ada atas meja makan.... si adik dah pandai memanjat kerusi.... ikut contoh terdekat dia........ so, kerusi2 di dapur, TERPAKSA la aku nyorokkan.... risau mereka jatuh tiba2.. sebab dah byk kali kes tu berlaku.... tak larat aku nak terus tgk anak2 aku jatuh jelepok selalu....  klu kerusi dah dinyorokkan, mereka tolong kemas plak.... huhuhu... utk elakkan tu semua berlaku, dan elakkan darah aku naik nak marah je, aku wat keputusan, tak yah masak... hehehe.. aci tak? ... :D

Nak susu pun gitu.... klu yg sorang tu nak susu, aku kena buatkan 2-2 sekali... klu tidak, adik tengah menyusu, si abg sibuk menjerit2 nak susu yg ada kat adik dia... so, nak adil, buat la serentak.... adik dpt, abg pun dpt.... nak buat susu tu pun, mereka nak tgk aku buat... bila dah buat, nak berdukung dari dapur ke ruang tamu.... si adik dukung di dpn, si abg nak dukung belakang... huhuhu.. skrg nie boleh la aku melayan... tak pasti la, klu dah memboyot nti... larat ke aku? harap2 masa tu, anak2 aku dah tak semanja skrg nie.... boleh berdikari tanpa diperhatikan selalu.....







p/s : tgh nak upload gambar, pc hang plak... dpt upload gambar terkini Hariz jerk.. Zahin tak sempat.... next time...

4 ulasan:

epal comel berkata...

take care..

Umi berkata...

ok... tq..

angahfarah berkata...

salam..comel anak2 akak..pahala sbg isteri dan ibu amat besar kak..yg penting kita lakukn dgn seikhlas hati..hope sy pun tabah dan sabar spt akk..
ok..take care!!

Umi berkata...

salam dik... huhuhu... tu la... kena byk bersabar dengan kerenah anak2 nie.... farah dah dptkan majalah Pa&Ma bulan mei? byk info yg menarik utk ibu yg hamil kali pertama...

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com