Selasa, 10 November 2009

Cerita Weekend...

Jumaat (06/11/2009)

Aku minta izin suami pulang ke Spg Rgm tanpa dia.... sebab, dia kerja shift malam... aku bertiga saja... Aku, Hariz dan Zahin.... suami izinkan sekiranya cuaca malam itu, elok, tidak hujan.... dan, kebetulan pula, cuaca elok malam tu... aku memulakan perjalanan selepas maghrib.... lebih kurang jam 8 malam.... selalunya, perjalanan dari Psr Gudang ke Spg Rgm, makan masa 1 jam... tanpa jem teruk, tanpa hujan.... TAPI malam tu, perjalanan ku makan masa 2 jam lebih... kenapa? antara sebab2nya... 1 - byk lori, keadaan traffic agak perlahan.... 2 - Zahin meragam... taknak duduk di car seat dia.... 3-4 kali juga aku berhenti sebab nak melayankan ragam si Zahin.... klu tidak mulut dia, bising je.... dia tak nangis, tapi dia jerit2..... panggil2 aku... klu Zahin dah mcm tu, Hariz nak tido, tak boleh, dia pula yg meragam.... so, terpaksa la aku berhenti byk kali...... bila Zahin dah nyusu, dia xnak lepas plak.. nak ngempeng.... wah, payah nie.. tak kan aku nak tido di highway Psr Gudang.... aku call Kak Ita, klu2 aku boleh singgah rumah dia... tapi, bila pikir2 semula, mcm menyusahkan dia plak... jadi, aku tekad je, sambil biarkan Zahin mengempeng, aku teruskan perjalanan... syukur, Alhamdulillah, aku selamat sampai Spg Rgm jam 10 malam.... mlm tu, aku tak boleh tido... dan Opah HariZahin, pun sama... Hariz meragam teruk.... serba tak kena.... tu la Hariz.. klu dia kepenatan yg melampaui batas, pasti dia akan meragam malam yg agak teruk.... sian Opah.... dia tak boleh tido sebab tolong jaga Hariz... aku tak dpt nak jaga Hariz sgt, Zahin meragam sekali.......... terima kasih, Opah....... Sabtu (07/11/2009) Tujuan aku balik Spg Rgm, utk meluangkan masa ngan Opah & Atok, HariZahin.. sebelum nie, balik tapi tak bermalam.... tak puas nak borak2 ngan Opah.... dan dlm masa yg sama, ada jemputan kahwin rakan lama ku di zaman sek rendah... NorYati Syawal..... teringin nak jumpe dia... bertahun2 gak tak jumpe.... dgr cerita, dia dah jadi Inspektor Polis di Bukit Aman... wah, rakan lama ku jadi inspektor polis.... aku tiba di majlis pukul 2 ptg... ngam2 plak, pengantin lelaki sampai.... dia nampak cantik dengan baju pengantin tema PINK.... rugi2... aku tak dpt nak snap gambar kenangan bersama pengantin..... aku tumpang kameraman pengantin je... tak tau la, bila aku dpt tgk semula gambar tu..... tak sangka2, leh plak cameraman minta aku bagi ucapan pada pengantin... hehee... layan je la... leh la Yati tgk muka aku ngan Hariz dlm video tu nti... jadi kenangan utk dia.... SELAMAT PENGANTIN BARU utk rakan lama ku, NORYATI SYAWAL... SEMOGA BERBAHAGIA SELALU.... aminn.. :)



Balik dari kenduri kahwin tu, aku singgah rumah Opah, lepas tu, teruskan perjalanan ke Pasir Gudang...... sebelum bergerak tu, berharap sgt, agar2 anak2 aku tak meragam di sepanjang perjalanan.... tapi, sangkaan ku meleset.... Mula2 perjalanan, Hariz dah lelap.... tapi, Zahin tak duduk diam.... mula2 perjalanan, dia elok jerk main sorg2 kat belakang... tapi, tak lama.... dah sampai highway Kempas, dia dah mula boring... buat bising kat belakang.... aku dah mula risau.... si Hariz, klu dgr adik dia bising, dia akan bangun.... dan akan meragam sama...... jadi, aku terpaksa la, stop di tepi highway, layan si Zahin... memandangkan dia xnak duduk diam di car seat dia, aku kena la dukung dia... sambil drive, aku pangku dia..... sampai la di Pasir Gudang, aku pangku si Zahin.... hingga kan aku tak perasan, tangki minyak dah E.... alhamdulillah, kereta tak mati di tgh2 highway... sempat aku isi dan meneruskan perjalanan sambil pangku si Zahin..... perjalanan berjalan lancar.......... dan selamat tiba.... dan yg pasti, suami ku, bising...... lepas nie tak boleh balik sendirian lagi bersama anak2... memandangkan Zahin meragam je bila dia tgk Ummi tak duduk dengan dia kat belakang.......... mmm.... lepas nie, klu nak balik jumpe Opah dan Atok HariZahin, kena tunggu Ayah diorg cuti Sabtu Ahad...

Ahad (08/11/2009)

Point yg aku kumpul utk dpt kan gift dari Huggies dah cukup 100 point... tak sabar nak tukar... ikutkan jadual, hari nie, boleh claim di AEON Tebrau... so, aku plan ajak suami ke Jusco Tebrau utk claim.... sampai Jusco, cari parking punya la susah.... FULL... sana sini org dok gi shopping je.... penuh dengan kaum Cina..... aku dan suami dah mula rimas.... aku mula la, mempercepatkan langkah ku, mencari lokasi...... tapi agak kecewa..... brg yg aku nak tu, dah kehabisan stok plak..... klu nak cepat, kena collect di opis sementara Huggies di Taman Molek... so, aku ambil alamat utk pergi next time............ lepas dah kecewa tu, aku pun ajak suami ku, blah.... balik la kan... lagi pun, xleh lelama, suami kena kerja malam tu........ cuma sempat gak la singgah beli DVD "Geng Pengembaraan Bermula Upin Ipin".... bessttt sgt dpt tgk citer ni..... tak sangka, % yg terlibat pembikinan filem nie, org Melayu............ semoga org melayu akan lebih berjaya dlm bidang animasi.... dan setaraf dengan bangsa lain.............

Tiada ulasan:

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com