Rabu, 16 April 2014

DEMAM ANAK YG TAK KEBAH SELAMA SEMINGGU...

DEMAM ANAK YG TAK KEBAH SELAMA SEMINGGU, SELIMUTKAN DENGAN BVSM TAK SAMPAI DUA JAM DEMAM ARIANA KEBAH DAN TERSENYUM GIRANG.

Perkongsian ikhlas dari Puan Ila Bip seperti yg diceritakan di Facebook..

Semoga memberi manfaat kepada yg memerlukan diluar sana....

Assalam, semoga kita semua dlm lindungan-Nya. Perkongsian pagi ni agak panjang, semoga memberi manfaat...

Nak cerita sikit pengalaman demam anak yg tak kebah2 selama seminggu.. ni gambar kena amik 3 hari yg lalu.. terharu waktu amik pic ni. sebab atlast anak aku dpt tidur dgn lena di datas pelapik tilam tu tanpa di ganggu oleh batuk yg sudah hampir seminggu menyerang dan mengganggu tido dia.. rasa2 mcm mahu bunuh2 jek batuk tu bila dgr anak aku batuk sampai kesakitan menangis..  


Hari pertama demam bawa dia pergi klinik. bila sampai sana mmg terkejut panas naik mendadak sampai 40.1... on da spot doc bagi sumbat ubat di bontot sekaligus bagi makan lagi ubat demam untuk cepatkan panas turun... time tu mmg sudah panic.. nauzubillah.. dgn panas yg tinggi tu mcm2 boleh berlaku.

Alhamdulillah wktu otw pulang... panas anak dh mulai susut.. tarik nafas lega juga kami laki bini.. tapi malangnya kelegaan tu hanya sementara saja lepas jek 8 jam . agak2 ubt dlm bdn abes.. panas anak naik balik p 38.. tem tu bg blik dia mkn ubt demam. lpas tu lap2kan bdnnya dgn air sejuk. segala petua dlu2 aq praktik tuk bantu panas anak cepat trun. begitu kejadian berulang2 smpai seminggu demam masih x kebah2.. rasa giveup dgn ubt2 yg doc bg,. 

Tertanya2 knapa demam anak masih x kebah2 sedangkan antibiotik yg doc bg hampir abis di makan.. stress nmpk anak skit.. tido jgn ckplah, mmg x cukup. bertukar shift dgn laki. bangun pantau suhu anak. mmg time tu xboleh lalai..
 

Lepas beberapa hari cuti jaga anak, saya terpaksa dtg kerja.. wlu hati berat tinggal kan yg masih x sihat bersama laki di rumah... laki terpksa cuti juga sbb anak belum siht sangat.. yalah ibu.. jasad tempat lain .. fikiran.. hati tetap pd anak... di tempat keja mmg x boleh fokus keja.. balik2 call laki... tanya keadaan anak.. jam pun balik2 di tgk.. mahu cpt2 pulang waktu lunch hour.. nasib baik tmpt keja dan rumah dekat juga.. waktu pulang tengahari cek bdn anak... kepala, celah ketiak, mmg masih panas.. amik termometer cek balik panas masih menten 38.. bdn sejuk bila lepas bg dia mkn ubt jek.. lepas tu panas akan naik balik.. stress.. rasa mahu menangis.. tapi mmg dh menangis pun... bingung dgn anak yg demam x kebah2..

Lepas solat zohor tiba2 teringt dgn satu produk yg kwn selalu share, selalu cerita tentang kebaikannya... aku pun call kawan minta dia hantarkan tu pelapik tilam.. mana tahu boleh bantu demam anak aku.. dpt jek pelapik tilam tu.. terus selimutkan Ariana... Lena tidurnya sampailah aku balik keja ptg tu... laki ckp anak nyenyak tidur kena bg selimut.. cepat2 cek bdn, kepala2... celah2 ketiak dia... mmg dh sejuk... dah tak panas.. cek suhu dh trun 36.5..
 


Lepas tu aku biar lagi smpi ke mlm.. suhu anak masih sama, tapi panas pun tak naik2 lagi... mlm tu aku tak selimut kan dia tapi aku tidurkan dia di atas pelapik tilam tu... buka baju, tanggal seluar jek.. klu boleh biar kulit bdn dia lekat kat pelapik tu... mahu bagi dia sihat betul2.. tetap juga bangun berjaga... kena pantau juga, alhamdulillah.. sepanjang mlm tu panas anak x naik2.. dia pun tido dgn lenanya.. senyap xda batuk2.. cuma sekali bangun mahu menyusu jek.. lega sgt2.. susu dia pun habis di minum.. haus sgt kalikan .. :))

Time tu baru dh boleh ukir senyuman dgn laki... hihi.. esoknya, anak bangun pagi dgn keadaan yg sihat.. ceria dan bertenaga.. Ya Allah, anak aku dh kembali sihat.. bahagianya bila nampk senyuman dia di awal pgi... ketawa sampai nampk 4 btg gigi dia.. happy!!!! 


Terima kasih Ya Allah kau temukan kami dengan BVSM yg hebat ini... Terima Kasih Ya Allah kerana Engkau izinkan pelapik tilam BVSM tu menjadi asbab anakku Ariana Adelea kembali sihat... terima kasih juga yaAllah kerana Engkau temukan aku dgn kawan seperti Mira.. dan terima kasih Mira sebab engkau dah kenalkan aku dgn pelapik tilam yg berkhasiat dan penuh dgn kebaikan ni... BVSM memang terbaik.. bukan pelapik tilam semata2... tetapi boleh membantu mengubati penyakit2 ringan hinggalah yg kronik.. saya sudah ada pengalaman dan milikinya.....

TQ Allah...
TQ STG (aku kini sebahagian keluarga STG)...

Tiada ulasan:

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com