Selasa, 18 Mac 2014

Isi KOLAM JIWA untuk jd JUTAWAN AKHIRAT ....

Lama sgt rasanya saya tak update blog kesayangan saya nie ...
Entah apa la yg diSIBUKkan tu, kan...  :)

Ok, saya akan cuba ISTIQOMAH update blog saya, supaya setiap perkongsian saya memberi sedikit ILMU utk sama2 kita amalkan dan jadikan PANDUAN .... InshaaAllah... 


Ada ke antara PEMBACA blog tak kenal DR AZIZAN OSMAN?
Pakar motivasi terkenal di Malaysia.....



Saya kongsikan perkongsian yg Mentor Biz saya dari Facebook beliau, Mentor Hafiz Rithduan aka Cikgu Apit....

>>> Manis elmunya.... Insya Allah.... Sama2 kita amalkan <<<

Actually kita dh tahu psl 3 perkara ni...

Tapi cara DAO menggunakan istilah PASIF PAHALA sgt2 luarbiasa...

unik dan senang faham...

3 perkara itu adalah :

1. SEDEKAH....walau sedikit...pahala sedekah itu akan berterusan walau kita telah meninggal dunia....

2. ILMU...yg disampaikan yg dishare dan yg digunakan...pahala pasif walau menyampaikan hanya sepotong ayat. "Tak perlu tunggu jd Cikgu br nak mengajar"-DAO

3. ANAK SOLEH/SOLEHAH... doa dan kebaikan yg dilakukan anak juga boleh menjadi pahala tanpa henti kpd kita....cara mudah dan simple ada anak soleh/solehah....kita jd anak soleh/solehah.


So Cikgu Apit sambung tentangg 5S yg boleh isi KOLAM JIWA sebagai bekalan di akhirat kelak...
 
1. SYUKUR...perkara simple yg ramai org lupa...krn ramai yg memilih untuk merungut dan komplen. Dgn syukur...insya Allah..bkn je kita akan dpt tambahan nikmatNya...tp jiwa akan trnang.Insya Allah

2. SUJUD....selain solat yg wajib kita buat...lg byak kita sujud bokeh dlm solat2 sunat lain...bila bnyak kita bersujud dan membuat penyerahan total kpdNya...insyaAllah...KOLAM JIWA sentiasa jernih dan suci.


3. SELAWAT ke atas junjungan rasul....sekali selawat kita dpt 10kali selawat...hebat sungguh...bnyakkan selawat untuk kekal tenang dan sentiasa gembira di dunia ini....kerana...sesiapa gembira dan tenang di muka bumi Allah ini....
 
Insya Allah tenang dan g
embira di akhirat kelak.

4. SEDEKAH....inilah terapi terbaik jiwa kita...kita sedar yg kita ada kini hanyalah pinjaman sementara...kongsikan rezeki bersamayg lain selagi mampu.


5. SILATURRAHIM...inilah istilah yg cukup sy suka bila tersenarai dlm penyeri KOLAM JIWA.... Kerana dgn membina,menyatukan dan mengharmonikan silaturrahim... ganjaran dariNya sgt besar....

dan alhamdulillah...
kami di STG.... silaturrahim inilah yg menjadi asas dlm bisnes kami....
Dgn ilmu minda MMR dan ilmu marketing FBGenius.... silaturrahim akan terus mekar. InsyaAllah.....




#MMR JB 210314
#FBGenius JB 220314

Hubungi saya : 011-28631380  

Tiada ulasan:

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com