Selasa, 13 September 2011

Petua Agar Anak Ikut Cakap Ibu Bapa ...

1 - Setiap pagi , sebelum pergi sekolah, anda berdiri di belakang anak dan kedua-duanya (anak dan ibu atau bapa) menghadap kiblat.

2 - Letakkan kedua-dua telapak tangan ibu atau bapa yang dirapatkan atas kepala anak tanpa sentuh kepala lebih kurang 1 inci dari rambut.

3 - Bacakan Al-Fatihah dan Alam Nash Rah - hingga habis....

4 - Niat kan dalam hati, mohon kepada Allah, " Ya Allah, permudahkanlah anak aku ini untuk belajar dan diterangkan hati, lembutkan hati dan ditetapkan iman dan mohon agar anak aku ini mendengar kata ibu bapanya "

5 - Kucup dahi anak, dan biarkan dia pergi ke sekolah... Telapak tangan anda (ibu/bapa) ada aura dan gunakannya sebaik-baiknya.

Jom kita buat sama-sama.


Kredit to ENSAIKLOPEDIA-PETUA-MELAYU-LAMA

5 ulasan:

laila berkata...

time nk baca doa tu...bole diam ke ek ank aku?..
insyaallah..thanks for sharing :)

AtiEyZ berkata...

insyaallah, boleh... try our best.. huhuhu

MARIA LIZA berkata...

tak sempat nak buat pun...anak pegi sekolah kemudian...saya pukul 6.30 pagi dah kuar rumah...sebelum kuar tu baru nak kejut anak bangun tidur & mandi

AtiEyZ berkata...

@maria liza,buat la sebelum diorg bangun tido.. boleh je.. hehe.. saya pun lum try lagi.. :)

Chempaka Aziz berkata...

tkasih share info

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com