Selasa, 19 April 2011

Pengalaman Penyusuan Susu Ibu...

Soalan 1  "Kamu dah anak berapa Tie skrg nie?"
Jawapan "Dah 3 org.. semua lelaki"

Soalan 2  "Yg sulung, umur berapa?"
Jawapan "Tahun nie 2011, Sulung 3 thn, Second 2 thn, Third 1 thn"

Soalan 3  "Ni yg paling kecil nie? .. (sambil tunjuk Nazeem) bagi susu apa?"
Jawapan "Aar, nak masuk 7 bulan.. tak la, menyusu badan lagi

Soalan 4  "Mcmne klu kamu gi kerja?"
Jawapan "Saya pam buat stok, pastu, kasi bekalan pada
               pengasuh anak2..." sambil tersenyum bangga....


Semua soalan2 di atas, selalu sgt aku dgr.... klu nk ikutkan, aku nak je rakam semua jawapan2 utk soalan2 di atas... sb dah tak kuasa nak menjawab.... huhuhu..... Itu belum lagi di pejabat, semasa sesi selepas pengepaman utk wat stok susu selesai....


Situasi Di Pejabat 

- Opismate lelaki (kaum india) perhati je aku ke hulu ke hilir dpn dia, bawa botol susu berisi susu penuh (2 botol 8oz).... opismate nie jenis pendiam.. hanya memerhati dr jauh.... aku hanya tersenyum je bila perasan dia perhatikan aku dr awal...

- "Tie, you nak tau, td si V tanya i, si Yaty tu, hari2 ke balik hantar susu pada baby dia? Kenapa dia tak bagi je susu tin pada babysitter? biar babysitter je yg bancuh... Bila i terangkan, itu susu you sendiri, muka dia blur... mcm tak percaya... " opismate perempuan (kaum india) menyampaikan pada aku...

 Aku pernah kongsi kan di blog aku sebelum nie... kalau ada yg nak baca, boleh la ke SINI .... aku amat2 terharu dan bersyukur, aku antara golongan ibu2 yg masih dpt menyusukan anak2 aku sendiri... target aku utk Nazeem, nak menyusukan dia tanpa susu formula selama yg boleh... INSYAALLAH....

 
 
 
 
:: DEMO PERCUMA - KRIM MAGIK ::
 
 

4 ulasan:

ernizz berkata...

hanya org yg sama breastfeeding je yg memahami...org yg x BF x faham...

#cdmHA berkata...

@erniz.. yup, betul tu.. ibu2 menyusu je yg paham.. :)

Lily berkata...

best nyer yaty maih menyusukan.... anak aku yg 2nd dh tak menyusu bdn..lepas kn masuk wad n kena posa 3 hr dia dh tak nk...

#cdmHA berkata...

alhamdulillah, masih menyusukan skrg nie... walaupun campur ngan susu formula, sebab aku dah malas nak pam.. hihihi.. xpe, leh cb lagi utk next bby.. =p

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com