Rabu, 26 Mei 2010

Huh... Uwekk...

Hari nie masuk kerja lewat... punch card td jam 11.40 pg... ada appointment utk ambil darah... utk apa? utk memastikan aku bebas dari gejala KENCING MANIS... huhuhu.. sebab aku ada keturunan penghidap penyakit nie... bab nie mmg aku tak berminat langsung....

Dari malam td jam 10, dah kena puasa... sampai klinik 8.15 pg.. kena cucuk jarum jam 9.20 pg..  1 jam gak menunggu giliran... aku jeling buku merah dlm bilik tu, ngan tabung2 darah pemilik senasib aku, ada hampir 40 org pemilik... perrghh.. patut la lambat... yg uruskan plak 1 nurse je... sian tgk para ibu mengandung... ada yg nak pitam.. iye la, dari malam tak makan... darah kena ambil 2.5ml + minum AIR GLUKOSA / GULA TANPA PERISA - 1 mug... alhamdulillah, kali nie, aku minum dengan selamba je... xde rasa loya nak muntah.. wah, caiyok la Umi.. hehehe... pas dah telan air yg tak sedap tu, di bagi rest 2 jam (merayap kejap) .. cukup 2 jam, dtg semula klinik, kena cucuk lagi, ambil darah lagi 2.5ml... wallaaa... nasib baik la aku nie kuat semangat... (perasan)...

Aku suka dengan nurse yg menguruskan bab nie... walaupun dia uruskan sorang, muka dia, reaksi dia, layanan dia, amat sempurna.. sopan santun, ramah tamah... walaupun aku dah 2 kali pregnant sebelum nie, dan dah ada pengalaman bab minum glukosa nie, dia tetap ulang lagi.. pesan itu dan ini lagi... bagus nurse tu.... lupe lak tgk nametag dia.... :)

Minggu nie, kandungan ku dah masuk 22 minggu...... syukur, alhamdulillah.. aku sihat... alahan xde.. cuma, masih terasa sakit punggung / pinggang... dan amat2 bersyukur, abg2 baby tak byk ragam skrg nie... harap berkekalan mcm tu sehingga aku selamat melahirkan adik mereka..  :)

Aku dpt rasakan pergerakkan baby dlm perut nie agak aktif.... kena sentiasa pastikan dia bergerak... risau gak kan, klu tup2 dia senyap je... kita tak nampak dia kat dlm tu......... Umi sentiasa doakan baby sihat dan dilahirkan dengan sempurna dan dipermudahkan dalam segalanya...



22 Weeks Pregnant
tgh buat apa tu? hisap jari ye.. :)


6 ulasan:

cikmin berkata...

slm ummi..wah..tak lama dah kan..semoga selamat semuanya...

#cdmHA berkata...

wslm.. terima kasih, cikmin.. :)
insyaallah... terasa lama lagi la.. bulan syawal tu.. hehehe

jiwa sifar berkata...

patut la masuk lewat td ek.huhu.

ainazliena berkata...

wah dh 22mggu..umi still nampak slim..apa rahsianyer..

angahfarah berkata...

salam kak ummi..hope akk sht..
huhu~ sy pun tgh belajar nk menghadapi kemungkinan mcm akk..huhu~ lately ni perut da rs tegang..mual2 n muntah2 sket tu da stat da..sabar..sabar..ni la istimewanya nk jadi ibu..

#cdmHA berkata...

encik azuwan : huhuhu.. iye ler.. :)
ainazliena : eh, iye ke? rahsianya, tak makan nasi lemak selalu.. hehehe
angahfarah : wslm dik.. terima kasih.. iye la, kena byk bersabar nak jadi ibu nie.. dah jadi ibu, lagi la.. tak terkata.. :D

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com