Jumaat, 29 Januari 2010

Hari Bersama Keluarga...

27/01/2010 - aku halfday, bawa anak2 aku gi checkup di klinik kerajaan..... sebelum tu, aku singgah BANK ISLAM di Pusat Bandar, utk kemaskini akaun simpanan Hariz.... di Bank Islam tu, ada seorang staff dikhaskan utk menyambut kedatangan org yg keluar masuk bank tu... "assalammualaikum... puan/tuan.. boleh saya bantu? " ... sopan je staff yg jadi penyambut tetamu tu... dan sejak hari tu, baru aku tau, klu kita hendak berurusan berkaitan Tabung Haji, kita boleh berurusan dengan Bank Islam... so, lepas nie, senang la aku nak update buku Tabung Haji aku...

Balik dari bank, aku jemput Ayah HariZahin, ajak dia teman sebab aku nak bawak 2 hero tu sekaligus... takut tak terlarat... kebetulan mmg hari dia cuti... walaupun hari nie appointment utk Zahin, tapi aku bawak Hariz sekali... untuk jumpa doktor... kena byr RM1 utk pesakit luar... aku sampai klinik jam 3 lebih... proses mcm biasa, Zahin akan ditimbang dulu, dan berat Zahin skrg 8.6kg... naik 200 gram je dari umur dia 9 bulan.... sikit je kan, dia naik.. ok la, dari tak naik terus.. hehee...lepas tu, Zahin kena injet utk umur setahun.... suka dengan dia, kena injet, tak nangis pun... mata bulat je tgk nurse yg injet dia tu... takde reaksi apa2 pun.... muka selamba je..........  baik anak Umi.... mcm tu laa.... Umi dulu pun mcm tu tau.. baik je.. ekekkee. Ayah HariZahin ditugaskan utk bawak Hariz jumpe doktor... lepas jumpe doktor, Hariz dpt ubat demam, batuk, kahak dan antibiotik... Zahin lak dpt ubat demam saja.... (5 jenis ubat dlm 1 masa klu dr klinik swasta mau cecah RM50) ..  urusan semua selesai jam 4.45... dkt 1 1/2 jam gak aku berkabung di klinik tu.... tapi, not bad, sebab tak ramai manusia sgt.... so, tak bersesak.....

Balik dari klinik, aku ajak Ayah HariZahin gi makan... perut dah memanggil2 utk diisi.....  lokasi yg kami pilih, RESTORAN D'BAMBOO (lupe nama penuh) di Sg Buloh (bukan kat Selangor, tapi di Taman Air Biru, Pasir Gudang) dengar cerita dari member Ayah HariZahin, makanan kat situ, sedap dan berpatutan (waktu malam)... so, kami cuba rasa.... pada pendapat aku, xde la sedap sgt... mungkin menu yg kami pilih tak sama dengan menu member Ayah HariZahin tu.... tapi harga mmg berpatutan... apa yg ditulis di katalog harga menu, itu yg diorg kira... (aku pernah terkena, kat katalog tulis lain, diorg kira lain.. penipu...)





Siap makan, kami masuk taman rekreasi di area Sg Buluh tu.... suka aku tgk Hariz main di situ... happy je... sampai kan malam tido mengigau2.... Hariz bebas bermain gelungsor, tanpa risau di tolak2 org lain... sebab time tu, hanya kami anak beranak je ada kat situ.... xde org lain... (klu ada pun, org tgh dating ngan jogging) ... aktiviti berakhir 5.45 ptg.... aku yg kepenatan, sebab kena dukung Zahin... dan aku kena join main sekali.....rindu zaman kanak2 dulu..  (ada gambar, tapi segan nak publish) hehehe...


2 ulasan:

transformed housewife berkata...

oo kat Johor pun ada Sg Buloh ye. hehe baru tahu.

#cdmHA berkata...

sebab apa tau, sebab kat sini byk pokok buluh... :D

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com