Selasa, 18 Ogos 2009

Sabtu - 08hb Ogos 2009...

Dari hari Jumaat lagi aku dah ambil cuti setengah hari.... konon nak tolong mak aku sediakan apa yg patut utk majlis sempena menyambut bulan ramadhan tak lama lagi... selain itu, majlis akikah adik... hehehe... anak aku dah 6 bulan, baru nak buat majlis akikah.. tapi, bersyukur, opahnya sudi mengadakan majlis utk adik sekali....


Majlis berlangsung di Simpang Rengam... so, ayah aku membeli kambing di Sungai Linau Farm, berhampiran dengan rumah mak ayah aku.... ada la dlm 2-3km dengan rumah....


Wajah ceria adik... mcm tau2 jerk, hari tu hari bersejarah dia.... pagi2 lagi aku 3 beranak dah ikut ayahku ke lokasi kambing di sembelih... perjanjiannya, selepas subuh kambing biri2 ini di sembelih... tapi, rupa2nya, kambing disembelih lebih awal dari yg dijangkakan...
Ni bukan gambar kambing akikah adik, tapi kambing lain... aku tak berani tgk kambing ni disembelih, takut timbul rasa simpati... kambing ni dah siap sembelih, baru aku berani tgk... tu pun ada terlintas rasa simpati.... ish2... ....


Tak byk gambar yg dpt disnap... xde jurukamera... jurukamera aku lak (akak) bz kat dapur.. dia dpt tolong snap beberapa gambar jerk...

Hehehe.... Org baby cukur jambul dlm 2-3 bulan, tapi anak aku dah 6 bulan.... tak reti dok diam... sibuk dia nak tgk apa yg org buat kat kepala dia tu.... adik... adikk....

Syok je tgk adik baring di riba Opah.... nampak letih betul... dari pagi, adik tak tidur sgt.... ramai yg melayan dia... suka dia, ketawa je, mulut bising konon2 bergurau sama... iye la, family aku jarang berkumpul ramai2... bila dah berkumpul, meriah... nasib baik adik tak meragam.... klu tak, jenuh gak aku nak melayan dia ngan abg nya... kebetulan plak, hari tu, Hariz kena demam...

Tiada ulasan:

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com