Rabu, 26 Ogos 2009

Zahin / Adik ....

Nak cerita pasal adik... semalam 25/08/2009 adik genap 7 bulan... teringat masa mula dpt tau mengandungkan adik.... berita yg amat2 surprise utk diri aku sendiri... aku disahkan mengandung selama 3 bulan, walaupun masa tu Hariz baru saja usia 5 bulan... mau tak surprise, org kata, klu BF, leh jarak anak otomatik... tapi, aku sebaliknya... terpaksa la aku stop BF kan Hariz, sebab doktor tak galakkan... Ya Allah, Hanya Kau sahaja yg tau bila aku dpt berita tu....


Masa tu, aku tak pasti, perasaan dlm hati, gembira atau malu?.. apa org lain akan kata... anak sulung kecil lagi, dah pregnant... apa yg harus aku lakukan nie... mcm2 yg aku pikirkan... negative, positive... ishhh... nape nie... tak baik tul aku nie la.... nape aku susah nak terima yerk?? sian kat anak aku yg aku kandungkan... kesian juga pada Hariz, sebab kecil2 lagi bakal dpt adik....

Selepas je aku disahkan mengandung kali kedua, Hariz kena demam campak, dlm masa yg sama, nak tumbuh gigi sulung.... sejak tu, dia kerap sakit... selesema + batuk terutamanya... kesian ye Hariz.... dlm aku mengandungkan Adik, aku kena jaga Hariz yg kerap sakit.. baby klu dah sakit, merengek je.... nak di dukung selalu.... disebabkan aku kerap dukung Hariz, aku selalu merasa sakit perut.... bila aku gi klinik, nurse yg check aku bagi tau, kedudukan baby kat bawah, wlupun masa tu usia kandungan ku baru 6 bulan lebih... dlm masa yg sama, kedudukan uri di bawah.... aku kerap sakit perut, dan kerap juga MC.... risau je, jgn la apa2 perkara buruk berlaku..... hari2 aku berdoa, agar anak yg aku kandungkan, sihat walafiat...



(gambar Hariz masa dia kena demam campak)
Masa kandungan aku masuk 32 minggu, doktor klinik kerajaan bg surat utk aku rujuk doktor pakar di Hospital Sultan Ismail... nak pastikan kedudukan uri... Syukur alhamdulillah, uri ku kembali ke asal bila kandungan ku masuk 34 minggu (klu tak silap la) .... Ikutkan due date, aku bersalin 03/02/2009.. lagi beberapa hari lagi, genap Hariz setahun, dan anniversary aku yg kedua tahun... tapi, Adik nak keluar awal dari tarikh yg dijangkakan... alhamdulillah, aku selamat melahirkan Adik jam 05.01 pagi - 25/01/2009 di Hospital Sultan Ismail, Johor... Hari nie, Adik dah 7 bulan, 1 hari.... mcm sekejap je masa berlalu...

(gambar adik baru 2 hari dilahirkan)

Di usia dia skrg, Adik belum tumbuh gigi lagi... Adik dah pandai meniarap, tapi belum maju ke dpn lagi... suka senyum (senyum tu kan sedekah.. hehehe) ... last aku timbang dia, masa usianya 5 bulan, 7.5kg.. tak pasti, skrg nie berapa.. next month baru timbang lagi....

(gambar terkini Zahin / Adik)

Alhamdulillah, Adik sihat skrg nie... klu demam pun, tak lama... mungkin berkat BF... moga2 aku dpt teruskan BF utk adik...

p/s : terima kasih kepada Achik (akak aku), Kak Long Yana + Abg Ngah (anak2 akak aku) yg sudi jaga, melayan kerenah Hariz dan Adik....

Tiada ulasan:

Biz partner diperlukan... PROJEK ISTIMEWA STG... Produk, Ilmu MMR, FB Genius dll... HUBUNGI SAYA 011-286 31380... atau email: atiegurlz@gmail.com